Handelsbetingelser for Det Bedste Brød

Virksomhedsoplysninger:
Det Bedste Brød
Tidselbakken 15
9310 Vodskov


Kontaktoplysninger:
Email: info@detbedstebroed.dk
CVR: 42158968


Bestilling og betaling:
Når du har bestilt dine varer pakkes de hurtigst muligt her på adressen eller på vores lager i Nørresundby. Har du bestilt en pakke til forsendelse inden kl. 14, vil pakken som udgangspunkt blive afleveret til GLS samme dag. Er varen bestilt efter kl. 14 vil din pakke som udgangspunkt først afleveres til GLS dagen efter. Vi pakker og sender ikke varer ud i weekends og helligdage. Pakker bestilt disse dage, vil som udgangspunkt blive pakket og afsendt førstkommende hverdag. Først når varen afsendes vil betalingen blive trukket på din konto. Vi modtager betaling med VISA-Dankort, VISA og mobilpay. Alle beløb er i danske kroner og er inklusiv moms. Vi bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.  

 

Persondatapolitik:

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
Personoplysningerne registreres hos Det Bedste Brød og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.


Afhent på adressen:
Det er muligt at afhente dine bestilte varer på adressen, Tidselbakken 15, 9310 Vodskov i hverdagene. Du vil efter din bestilling modtage en e-mail, når dine varer er pakket og klar til afhentning på adressen. Det fremgår af e-mailen, hvor du finder dine pakkede varer på adressen, og i hvilket tidsrum, du kan afhente den. Bestiller du på en hverdag før kl. 14.00 vil dine varer som udgangspunkt kunne afhentes samme dag og senest næste dag (der kan ikke afhentes varer om lørdagen og søndagen medmindre det er aftalt.) Bestiller du i en weekend eller på helligdage, vil ordren først kunne afhentes førstkommende hverdag. Har du en ordre, der haster og gerne skal kunne afhentes samme dag som bestilling eller på et helt bestemt tidspunkt, kan du bemærke dette ved bestillingen, og vi vil bestræbe os på at imødekomme dit ønske. Du vil efterfølgende modtage særskilt besked herom via sms.  

 

Forsendelse til Danmark:
Ordren fra Det Bedste Brød afsendes med Post Nord til den ønskede adresse eller den nærmeste pakkeshop, alt efter, hvad du har valgt ved bestilling. Post Nord leverer på alle hverdage samt lørdage og en pakke er som udgangspunkt fremme på 1 til 2 hverdage (inkl. lørdag).

 

Forsendelse til Grønland:
Kontakt os for mere info, hvis du ønsker forsendelse til Grønland. 

 

Forsendelse til Norge:
Pakker til Norge sendes med GLS for 176 danske kroner med levering til nærmeste pakkeshop eller for 196 kr. med levering til din privatadresse. Der kan blive tillagt norsk told og/eller moms på din vare ved modtagelse i Norge. Kontakt os, hvis du ønsker mere info herom, eller hvis du ønsker at bestille med levering til Norge. 

 

Forsendelse til Sverige:
Pakker sendes med GLS for 229 kr. danske kroner. Der kan blive tillagt svensk told og/eller moms på din vare ved modtagelse i Sverige. Kontakt os, hvis du ønsker mere info herom, eller hvis du ønsker at bestille med levering til Sverige. 

 

Forsendelse til Island:
Kontakt os for mere info, hvis du ønsker forsendelse til Island. 

 

Forsendelse til Tyskland:
Pakker til Tyskland sendes med GLS til 181 danske kroner med levering til nærmeste pakkeshop. Der kan blive tillagt tysk told og/eller moms på din vare ved modtagelse i Tyskland. Kontakt os, hvis du ønsker mere info herom, eller hvis du ønsker at bestille med levering til Tyskland. 

 

Skade på varen ved modtagelse:
Hvis der er sket skade på varen ved modtagelse af pakken eller hvis pakken ser ud til at være beskadiget, SKAL du tage billeder af pakken fra alle udvendige sider INDEN du pakker varerne ud. Tag herefter også billede af pakken indvendigt samt et billede af selve varen, hvis det ved udpakning viser sig, at den ér beskadiget. Dette skal ske, for at vi kan gøre krav mod GLS. 

 

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret på produkter, når du handler hos os. Gælder dog ikke fødevarer som mel, bageenzymer og lignende. Fortrydelsesretten regnes fra den dag, hvor du modtager varen. Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du give os meddelelse herom ved at sende en e-mail til: info@detbedstebroed.dk inden udløbet af 14 dagen fra modtagelsen/afhentningen af din vare. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Eventuelle returneringsomkostninger skal du selv afholde. 

 

Varens stand, når du sender den retur:

Ved retur af en vare, skal varen være i væsentlig samme stand, som da du modtog den. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan se og mærke varen på samme måde, som hvis du stod med den i en fysisk butik. Hvis varen er brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, f.eks. at bagestålet har været yderligere olieret eller varmet op i ovnen (så det f.eks. har fået den lidt mørkere farve i ovnen) betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Fortryder du hele dit køb refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Du skal selv afholde returomkostningerne til os. 

 

Pakken skal sendes retur til/afleveres hos:

Det Bedste Brød
Tidselbakken 15
9310 Vodskov

 

Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshops. Pakker sendt retur til pakkeshops vil som udgangspunktet ikke blive afhentet. 

 

Hvis du ikke afhenter din pakke på posthuset og pakken ryger retur til os, vil vi opkræve et gebyr på 100 kr. svarende til vores omkostninger for håndtering af pakken, herunder de faktiske omkostninger til Post Nord i forhold til deres returnering af pakken, hvilket vi opkræves for. Det betyder, at hvis din ordre har en værdi af f.eks. 200 kr., vil du få tilbagebetalt 100 kr. Har din pakke en værdi af 100 kr. vil du ikke få tilbagebetalt noget. Du er imidlertid altid velkommen til at hente din pakke hos os i 9310 Vodskov eller til at betale for en ny forsendelse af den. 

 

Reklamationsret:
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Der er 3 års garanti på vores Tescoma produkter. 

 

Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet. 

 

Du skal reklamere ”i rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Synlige fejl og mangler ved varen skal helst anmeldes senest 3 dage efter modtagelsen af varen. Ved returnering eller reklamation sendes e-mail til: info@detbedstebroed.dk. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Der tages forbehold for mindre ridser, farvespil og forskellighed på vores stål. Stål er et naturprodukt og vil dermed variere i udseende. Derudover er vores stål med glat overflade ikke slebet eller andet, og der kan derfor være mindre ridser mv. i overfladen, som dog vil være ubetydelige for brugen af det (fremgår også af teksten under varen).

 

DER YDES 10 ÅRS BRUDGARENTI PÅ VORES BAGESTÅL!.

 

Klagemuligheder
Hvis du oplever en fejl ved et produkt eller har du andet, du ønsker at klage over, håber vi selvfølgelig, at du vil kontakte os først. Vi er til for dig, og vil til enhver tid gøre, hvad vi kan for at løse en tvist i bedste fordragelighed. Lykkedes det os, mod forventning, ikke at opnå enighed i en tvist, er det muligt at sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg


Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/ Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr